Agencje reklamowe oraz eventowe, a także ich klienci, korzystają z różnego rodzaju utworów, artystycznych wykonań i ich nagrań, często balansując na granicy prawa.
Nasza wieloletnia praktyka w zakresie prawa autorskiego, prawa muzyki, ochrony dóbr osobistych oraz prawa do wizerunku, a także działalność naukowa w tych dziedzinach, pozwalają nam kompleksowo zająć się wszelkimi prawnymi aspektami działalności reklamowej oraz organizacji imprez lub wydarzeń kulturalnych.
Pomagamy w sporządzeniu i negocjacji umów, udzielamy praktycznych porad prawnych, znamy praktykę działania organizacji zbiorowego zarządzania oraz mamy unikalne doświadczenie w kontaktach z tymi podmiotami. Oceniamy materiały marketingowe pod kątem naruszenia praw osób trzecich, zasad uczciwej konkurencji i ochrony konsumenta.
Sporządzamy opinie prawne w sytuacjach wątpliwych, wymagających oceny ryzyka związanego z określoną reklamą lub produktem, w szczególności dotyczących wykorzystania wizerunku lub twórczości osób trzecich. Naszym celem jest nie tylko dokonanie oceny prawnej ryzyka związanego z danym projektem, ale również zarekomendowanie zmian, które będą te ryzyko niwelować. Rozumiemy, że nasi klienci działają pod presją czasu i wysokich oczekiwań, a nasza pomoc musi być szybka i przekazana w jasny sposób.
W przypadku nieuczciwej reklamy konkurencji, reprezentujemy naszych klientów w postępowaniach sądowych i mediacyjnych, prowadzimy spory domenowe.
Prowadzimy specjalistyczne szkolenia dotyczące m.in. granic inspiracji w prawie autorskim, korzystania z dóbr osobistych i twórczości innych osób.
Doświadczenie

sporządziliśmy opinię prawną dotyczącą granic inspiracji w reklamie w związku z wykorzystaniem znanych postaci z filmów i seriali,

doradzaliśmy przy tworzeniu wzorów umów dla agencji artystycznej związanej ze sceną kabaretową,

negocjowaliśmy w imieniu popularnego artysty szereg umów dotyczących jego udziału w kampaniach reklamowych czołowych światowych marek (influencer marketing),

negocjowaliśmy umowę znanej prezenterki telewizyjnej dotyczącą jej udziału w kampanii reklamowej dużej sieci sklepów,

dokonaliśmy weryfikacji prawnej projektów materiałów reklamowych dużego podmiotu z branży food retail.

Inne specjalizacje
- Gaming
- Kryzysy medialne i wizerunkowe
- Media, film and photography
- Moda i design
- Nieuczciwa konkurencja
- Nowe technologie i IT
- Ochrona dóbr osobistych
- Ochrona wizerunku, komercjalizacja dóbr osobistych
- Ochrona znaków towarowych i wzorów
- Postępowania regulacyjne w mediach i telekomunikacji
- Prawo muzyki
- Prawo prasowe
- Reklama i eventy
- Spory domenowe
- Spory patentowe
- Spory sądowe
- Towary podrobione
- Zarządzanie portfelami praw