Reklama jest sztuką wymagającą kreatywności i nieszablonowego podejścia do komunikacji. Przygotowanie dobrego wydarzenia (eventu) wymaga zaś zadbania o każdy detal, przy bardzo napiętym grafiku. Bardzo dobrze czujemy się w takim środowisku. Zawsze poszukujemy najlepszych rozwiązań dla naszych Klientów.
Agencje reklamowe oraz eventowe, a także ich klienci, korzystają z różnego rodzaju utworów, artystycznych wykonań i ich nagrań, często balansując na granicy prawa.
Nasza wieloletnia praktyka w zakresie prawa autorskiego, prawa muzyki, ochrony dóbr osobistych oraz prawa do wizerunku, a także działalność naukowa w tych dziedzinach, pozwalają nam kompleksowo zająć się wszelkimi prawnymi aspektami działalności reklamowej oraz organizacji imprez lub wydarzeń kulturalnych.
Pomagamy w sporządzeniu i negocjacji umów, udzielamy praktycznych porad prawnych, znamy praktykę działania organizacji zbiorowego zarządzania oraz mamy unikalne doświadczenie w kontaktach z tymi podmiotami. Oceniamy materiały marketingowe pod kątem naruszenia praw osób trzecich, zasad uczciwej konkurencji i ochrony konsumenta.
Sporządzamy opinie prawne w sytuacjach wątpliwych, wymagających oceny ryzyka związanego z określoną reklamą lub produktem, w szczególności dotyczących wykorzystania wizerunku lub twórczości osób trzecich. Naszym celem jest nie tylko dokonanie oceny prawnej ryzyka związanego z danym projektem, ale również zarekomendowanie zmian, które będą te ryzyko niwelować. Rozumiemy, że nasi klienci działają pod presją czasu i wysokich oczekiwań, a nasza pomoc musi być szybka i przekazana w jasny sposób.
W przypadku nieuczciwej reklamy konkurencji, reprezentujemy naszych klientów w postępowaniach sądowych i mediacyjnych, prowadzimy spory domenowe.
Prowadzimy specjalistyczne szkolenia dotyczące m.in. granic inspiracji w prawie autorskim, korzystania z dóbr osobistych i twórczości innych osób.
sporządziliśmy opinię prawną dotyczącą granic inspiracji w reklamie w związku z wykorzystaniem znanych postaci z filmów i seriali,
doradzaliśmy przy tworzeniu wzorów umów dla agencji artystycznej związanej ze sceną kabaretową,
negocjowaliśmy w imieniu popularnego artysty szereg umów dotyczących jego udziału w kampaniach reklamowych czołowych światowych marek (influencer marketing),
negocjowaliśmy umowę znanej prezenterki telewizyjnej dotyczącą jej udziału w kampanii reklamowej dużej sieci sklepów,
dokonaliśmy weryfikacji prawnej projektów materiałów reklamowych dużego podmiotu z branży food retail.
Pl. Trzech Krzyży 10/14
00-499 Warszawa
tel: (+48) 22 299 60 70
ul. Marokańska 2s lok 4
03-977 Warszawa
tel: (+48) 579 066 338
Copyright © 2020 - Hasik Rheims & Partners
Desing by Agnieszka Kruszewska