Wizerunek osoby fizycznej może być przedmiotem komercyjnego wykorzystania w reklamie. Poprzez właściwe konstruowanie umów potrafimy skutecznie i bezpiecznie komercjalizować wizerunek, a w razie kryzysu, szybko ograniczyć negatywne skutki naruszeń prawa do wizerunku.
Wizerunek osoby powszechnie znanej to często wartość idąca w miliony złotych. Wykorzystanie imienia i nazwiska, głosu czy podpisu osoby znanej może przynieść przedsiębiorcy szereg korzyści, przełożyć się wprost na popularność danej usługi, sprzedaż produktów lub zmienić postrzeganie marki. W dobie social mediów umiejętna współpraca z influencerami jest często kluczem do zbudowania rozpoznawalności wśród klientów.
W ramach praktyki komercjalizacji wizerunku i dóbr osobistych pomagamy w negocjacjach i sporządzeniu umów, na przykład umów o rozpowszechnianie wizerunku, kontraktów reklamowych oraz współpracy w ramach influencer marketingu. Działamy zarówno na rzecz osób powszechnie znanych tzw. high profile individuals jak również firm, które pragną w bezpieczny sposób rozpocząć współpracę z takimi osobami. Rozumiemy specyfikę rynku reklamowego, znamy realia pracy agencji kreatywnych i przewidujemy ryzyka związane z daną współpracą.
Udzielamy praktycznych porad prawnych we wszelkich sprawach związanych z ochroną wizerunku. Analizujemy możliwość skorzystania z wizerunku i innych dóbr osobistych ikon popkultury w filmie, reklamie i twórczości internetowej. Pomagamy w dbaniu o wizerunek naszych Klientów w social mediach.
Kiedy już dojdzie do naruszenia prawa do wizerunku, nasza wieloletnia praktyka oraz współpraca ze specjalistami PR, marketingu i monitorowania mediów pozwalają na zbudowanie skutecznej strategii działania, opartej o przepisy prawa, dającej naszym Klientom poczucie odzyskania kontroli nad biegiem wydarzeń i kreowania własnego scenariusza dalszych, przemyślanych pod każdym kątem, kroków.
Na dalszym etapie sprawy reprezentujemy naszych Klientów przed sądami oraz prowadzimy mediacje i rozmowy ugodowe.
Doświadczenie

negocjowaliśmy w imieniu jednego z najbardziej znanych polskich aktorów kontrakt na współpracę wizerunkową z wiodącą instytucją finansową, producentem napojów alkoholowych i marką samochodową,

negocjowaliśmy umowę dot. udziału znanej wokalistki w kampanii wizerunkowej wiodącego producenta napojów słodzonych,

reprezentowaliśmy czołową polską dziennikarkę w rozmowach dotyczących współpracy z jednym z największych na rynku przedsiębiorców z branży food retail,

zabezpieczyliśmy prawnie możliwość skorzystania z wizerunku znanego aktora w ramach gry komputerowej jako tzw. avatara,

zabezpieczaliśmy prawnie portfolio wiodącej agencji modelek,

nawiązaliśmy stałą współpracę z wiodącą agencją marketingową w zakresie prawnego zabezpieczenia możliwości korzystania z dóbr osobistych osób powszechnie znanych.

Inne specjalizacje
- Gaming
- Kryzysy medialne i wizerunkowe
- Media, film and photography
- Moda i design
- Nieuczciwa konkurencja
- Nowe technologie i IT
- Ochrona dóbr osobistych
- Ochrona wizerunku, komercjalizacja dóbr osobistych
- Ochrona znaków towarowych i wzorów
- Postępowania regulacyjne w mediach i telekomunikacji
- Prawo muzyki
- Prawo prasowe
- Reklama i eventy
- Spory domenowe
- Spory patentowe
- Spory sądowe
- Towary podrobione
- Zarządzanie portfelami praw