Przejdź do treści głównej

Nieuczciwa konkurencja

Walka o Klienta może skłonić  przedsiębiorcę do bezprawnych działań, które prowadzą do nieuczciwej konkurencji na rynku. Pomagamy naszym Klientom skutecznie przeciwdziałać takim praktykom.

Doradzamy Klientom oraz reprezentujemy ich m.in. w zakresie wprowadzającego w błąd oznaczania przedsiębiorstwa, towarów lub usług, naruszania renomy (w tym pasożytniczego wykorzystywania cudzej renomy), naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa (know-how), niedozwolonego naśladownictwa produktów lub opakowań produktów (pasożytnicze naśladownictwo, look-a-like) czy też utrudniania dostępu do rynku oraz niedozwolonych opłat półkowych.

Prowadzimy spory sądowe z zakresu nieuczciwej konkurencji oraz doradzamy w zakresie doboru najbardziej optymalnej strategii procesowej.

Doświadczenie


reprezentowaliśmy organizatorów dużych wydarzeń sportowych w licznych sporach związanych z kampaniami ambush marketingowymi w związku z EURO 2012, EURO 2016 oraz innymi dużymi wydarzeniami sportowymi,

doradzaliśmy oraz reprezentowaliśmy globalnego producenta kosmetyków w sporze o nieuczciwe naśladownictwo opakowań oraz o naśladowniczą reklamę szamponów i odżywek do włosów,

reprezentowaliśmy dużego producenta z branży FMCG w sporach o prowadzenie nieuczciwej i wprowadzającej w błąd reklamy,  o nieuczciwe naśladownictwo produktów oraz o stosowanie opakowań wprowadzających w błąd,

reprezentowaliśmy producenta jednej z najpopularniejszych zabawek na świecie w licznych sporach przeciwko niewolniczemu naśladownictwu jego zabawki oraz nieuczciwemu czerpaniu z renomy jego produktów,

doradzaliśmy i reprezentowaliśmy producenta zabawek w sporze o dozwolone naśladownictwo.