Przedsięwzięcie, jakim jest dziś stworzenie gry video, nawet gry indie, wymaga opracowania licznych kwestii prawnych, w szczególności z zakresu własności intelektualnej. Dzisiejsze gry komputerowe to bowiem często wielowątkowe opowieści osadzone w ogromnych światach stworzonych tylko na ich potrzeby, w których wykorzystuje się chronione prawem autorskim utwory takie jak muzyka, animacja, grafika, scenariusz i wiele innych. Niektóre gry odtwarzają rzeczywistość tak dokładnie, że możemy w nich ujrzeć znane nam obiekty jak samochody, broń, ubrania, czy nawet dzieła sztuki oraz istniejące budynki, a na nich znaki towarowe i reklamy globalnych marek. Produkcja gier, jest zatem nie lada wyzwaniem w zakresie prawa własności intelektualnej.
Posiadamy wiedzę i doświadczanie pozwalające nam na kompleksową realizację od strony prawnej najbardziej złożonych projektów z obszaru produkcji gier video. Nasza ekspertyza w doradztwie na rzecz wiodącego wydawcy gier, a także doświadczenie w obsłudze licznych produkcji filmowych, producentów, aktorów i muzyków, a także doświadczenie w pracy dla software house’ów stanowią gwarancję skuteczności podejmowanych przez nas działań.
Doświadczenie

reprezentowaliśmy wydawcę gier komputerowych w sporze z autorem książek, na bazie których oparta została fabuła gry

tworzyliśmy umowy licencyjne lub przenoszące majątkowe prawa autorskie, dotyczące utworów multimedialnych i programów komputerowych

zabezpieczyliśmy prawnie możliwość skorzystania z wizerunku znanego aktora w ramach gry komputerowej jako tzw. avatara

doradzamy wiodącemu polskiemu producentowi gier komputerowych

przygotowaliśmy oraz opiniowaliśmy umowy licencyjne na eksploatację utworów w ramach gier komputerowych

opiniowaliśmy umowy wydawnicze dla producentów gier

pomagaliśmy jednemu z największych developerów gier typu AAA na świecie w egzekucji jego praw na terytorium RP

przeprowadzaliśmy due diligence umów zawieranych przy tworzeniu gier, m.in. dużej gry typu grand strategy

opiniowaliśmy umowę co-publishingową zawieraną przez polskie studio z partnerem zagranicznym

uczestniczyliśmy w negocjacjach dotyczących adaptacji popularnej serii książek na grę przeznaczoną na platformy VR

Inne specjalizacje
- Gaming
- Kryzysy medialne i wizerunkowe
- Media, film and photography
- Moda i design
- Nieuczciwa konkurencja
- Nowe technologie i IT
- Ochrona dóbr osobistych
- Ochrona wizerunku, komercjalizacja dóbr osobistych
- Ochrona znaków towarowych i wzorów
- Postępowania regulacyjne w mediach i telekomunikacji
- Prawo muzyki
- Prawo prasowe
- Reklama i eventy
- Spory domenowe
- Spory patentowe
- Spory sądowe
- Towary podrobione
- Zarządzanie portfelami praw