Blog

Czy usługi mentoringowe w social mediach mogą wzbudzić zainteresowanie UOKiK?

Czy usługi mentoringowe w social mediach mogą wzbudzić zainteresowanie UOKiK?

W ostatnich latach przedmiotem wzmożonego zainteresowania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów („UOKiK”) jest działalność tzw. influencerów, czyli twórców internetowych, mogących poprzez swoje publikacje wpływać na opinie, decyzje, czy zachowania swoich obserwatorów. Prezes UOKiK kieruje swoją uwagę m.in. na  sposób reklamowania towarów i usług w mediach społecznościowych, w związku z zakazem stosowania praktyk rynkowych wprowadzających konsumenta w błąd. Warto jednak pamiętać, że powyższy zakaz odnosi się także do innych aspektów działalności prowadzonej w social mediach, takich jak np. prawidłowy sposób informowania o oferowanych usługach. Uwagę na powyższy aspekt powinny zwrócić w szczególności osoby świadczące za pośrednictwem social mediów usługi coachingowe lub mentorskie. 


Marlena Michalak
28.03.2024
Zmiany dotyczące zakresu i zatwierdzania ugód mediacyjnych

Zmiany dotyczące zakresu i zatwierdzania ugód mediacyjnych

Wraz ze wzrostem popularności postępowań mediacyjnych ustawodawca stopniowo udoskonala przepisy regulujące tę alternatywną metodę rozwiązywania sporów (tj. art. 1831–18315 k.p.c.). Ustawą z 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw uregulował między innymi kwestie związane z możliwością objęcia ugodą mediacyjną roszczeń nieobjętych pozwem lub objętych kilkoma postępowaniami cywilnymi oraz zatwierdzania takich ugód. Nowe przepisy obowiązują od 1 lipca 2023 r.


Zuzanna Kietlińska
27.02.2024
Czy wolno reklamować alkohol w mediach społecznościowych

Czy wolno reklamować alkohol w mediach społecznościowych

Prostą odpowiedzią na postawione pytanie, opartą na prawie, jest: nie, bowiem generalna zasada, która wywodzi się z art. 13 (1) ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi mówi, iż reklama i promocja napojów alkoholowych jest zakazana. Istnieje wobec niej jednak kilka wyjątków, które pozwalają na reklamę i promocję w ograniczonym zakresie, szczególnie jeśli chodzi o piwo.

Z drugiej strony nie sposób nie dostrzec coraz częstszych kampanii reklamowych napojów alkoholowych w Internecie, w szczególności w mediach społecznościowych. Czy są one prowadzone zgodnie z prawem?


Roksana Podkowa
29.11.2023

Intellectual property
and media law professionals.

Pl. Trzech Krzyży 10/14
00-499 Warszawa

tel: (+48) 22 299 60 70
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W sprawach podrobionych znaków towarowych prosimy pisać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz na:

ul. Marokańska 2s lok 4
03-977 Warszawa

tel: (+48) 579 066 338
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Copyright © 2020 - Hasik Rheims & Partners