al. J. Ch. Szucha 16/18
00-582 Warszawa
tel: (+48 22) 299 60 70
office@hrp.pl
  • Blog

Czy Mały Książę może bezkarnie przekraczać granice między planetami? Kilka słów o ochronie praw autorskich w różnych jurysdykcjach.

„Mały Książę” autorstwa Antoine’a de Saint-Exupéry jest powiastką znaną prawie na całym świecie. Przetłumaczona na wiele języków, do dnia dzisiejszego cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem zarówno młodszych, jak i starszych czytelników. Książka ta, oprócz unikalnej fabuły, stanowi także dobry przykład obrazujący problematykę związaną z zagadnieniem terytorialności prawa autorskiego.

Czytaj więcej

Czy wniosek o naprawienie szkody złożony w postępowaniu karnym przerywa bieg terminu przedawnienia?

Skutkiem przestępstwa bardzo często jest nie tylko naruszenie porządku prawnego, ale również szkoda majątkowa lub niemajątkowa (krzywda) wyrządzona ofierze tego czynu. Nie uszło to uwadze ustawodawcy, który w art. 46 § 1 kodeksu karnego uregulował instytucję obowiązku naprawienia wyrządzonej przestępstwem szkody lub zadośćuczynienia za doznaną krzywdę. W razie złożenia wniosku przez pokrzywdzonego, orzeczenie ww. obowiązku jest obligatoryjne. Z instytucji tej mogą skorzystać zarówno osoby fizyczne, które ucierpiały na skutek przestępstwa, jak i osoby prawne – na przykład właściciele znaków towarowych, które zostały podrobione, a towary nimi oznaczone zostały wprowadzone do obrotu.

Czytaj więcej

Amazon Brand Registry – co polscy sprzedawcy powinni wiedzieć o nowym programie Amazon

Rywalizacja o klienta na rynku sklepów internetowych jest bezlitosna – zwłaszcza obecnie, kiedy zakupów online dokonujemy nie tylko ze względu na wygodę, ale także z uwagi na bezpieczeństwo tego rozwiązania w dobie pandemii. Polska stanowi na tym rynku swoistą bańkę zdominowaną przez rodzime Allegro, ale w większości krajów świata nikt już nie ma wątpliwości, kto w tej rywalizacji zwyciężył. Amazon, amerykański gigant założony przez Jeffa Bezosa prawie 30 lat temu, już trzeci rok z rzędu otwiera ranking najbardziej wartościowych marek na świecie[1]. I chociaż wydawać by się mogło, że na rynku zakupów internetowych trudno o jakieś szczególne innowacje, to właśnie kolos z Seattle udowadnia po raz kolejny, że nie zamierza łatwo rozstać się z miejscem na podium.

Czytaj więcej


Intellectual property
and media law professionals.

al. J. Ch. Szucha 16/18
00-582 Warszawa

tel: (+48) 22 299 60 70
tel: (+48) 579 066 338
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Copyright © 2020 - Hasik Rheims & Partners